زمستان گذراني(كاهش جمعيت)

سوالات در مورد تغذیه زنبورعسل و شربت دادن و تغذیه تحریکی زنبورستان و نحوه زمستان گذراني كندوها

مدیر انجمن: mellifera

نمایه کاربر
hosseinkhan
کاربر ویژه سایت زنبورعسل
کاربر ویژه سایت زنبورعسل
پست: 258
تاریخ عضویت: چهارشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۰, ۵:۳۱ ب.ظ
محل اقامت: مازندران/ساری
تشکر کرده: 36 دفعه
تشکر شده: 136 دفعه
تماس:

Re: زمستان گذراني

پست توسط hosseinkhan »

blackbil نوشته شده:از دوستانی که تجربه استفاده از پلاستیک یا نایلون در زمستان رو دارند یه سوال داشتم: پلاستیک مانع از عبور بخار نمیشه و موجب نمیشه که بخار آب موجب ناراحتی و احیاناً تلف شدن جمعیت کندو بشه؟

بهترین چیز کارتن و روزنامه های فشرده شدست. هم رطوبت رو خوب جذب میکنه هم فضای خالی رو خوب میپشونه.

yasmangola_love
کاربر ویژه سایت زنبورعسل
کاربر ویژه سایت زنبورعسل
پست: 484
تاریخ عضویت: چهارشنبه ۹ فروردین ۱۳۹۱, ۱۲:۱۰ ق.ظ
محل اقامت: قائمشهر
تشکر کرده: 259 دفعه
تشکر شده: 692 دفعه
تماس:

پست توسط yasmangola_love »

blackbil نوشته شده:از دوستانی که تجربه استفاده از پلاستیک یا نایلون در زمستان رو دارند یه سوال داشتم: پلاستیک مانع از عبور بخار نمیشه و موجب نمیشه که بخار آب موجب ناراحتی و احیاناً تلف شدن جمعیت کندو بشه؟

پلاستیک و نایلون در بیرون کندو غیر در ورودی استفاده میشه و فوق العاده برا عایق کردن کندو عالیه بخصوص در جاهایی که برف میاد مثل اذربایجان.فکر کنم مردن کل کلنی از سرما بدتر از مردن تعدادی به علت رطوبت باشه.ضمنا تو زمستان رطوبت به علت فعالیت کمتر زنبورا خیلی کمتر ایجاد میشه

یا امام رضا
خبری هست در این خانه که زنبور عسل
مرض قند گرفت از نمک سفره ی تو
yasmangola_love
کاربر ویژه سایت زنبورعسل
کاربر ویژه سایت زنبورعسل
تماس:

دوستان کسی در مورد این عکس می تونه بیشتر تو ضیح بده
من با توجه به ترجمه دیدم که نوشته پودر شکر و سرکه رو با هم مخلوط میکنن و روی صفحه میریزن و زنبور استفاده میکنه. برای زمستان گذرانی

کسی این کارو کرده. نتیجش چطور بوده؟

Winter has arrived and the girls are hungry! Time to make a Candyboard for Winter feeding.
In the midst of all my running around, cooking and baking for the holidays, the family members I could not yet forget about were my bees.
In winter, honeybees consume much of the honey they work all spring and summer to produce. They form a cluster ball in the hive when the temperature gets cold and vibrate their bodies to warm up the bees inside. (Amazing, isn’t it?) This takes a lot of energy which they get from honey consumption.
This winter has been milder than average, which I am loving, but the warm temperatures are causing the bees to move around more than normal. They keep on doing the bee things they do during warm weather instead of clustering for the winter. There is not much food for them to forage now and this increase in activity uses up more of their stored honey than clustering. Since my hive was on the lower side of surplus honey in the fall, I knew I had to feed the girls to help them get through the winter without starving to death.
In the warmer weather honey bees will drink sugar syrup, but the New England winters are much too cold for that and other methods of feeding have to be used. Some people feed fondant or raw sugar, some make hard candy for the bees and others use candy boards. I found a great tutorial online from Southeastern Indiana Beekeepers Association on making a candy board. Since this method did not require cooking the sugar and making actual candy, it seemed to be an easier method to try than other recipes I had seen. The instructional video is included below.
My handy husband went to work making the 2 inch tall candy board frame from scraps of wood we had lying around. He stapled 1/2 inch wire mesh to the inside for a candy support and drilled a 1/2″ hole in the front for the bees to escape. It came out perfect! Thank you, Brian! You can buy a candy board frame from our online store if you don’t have time to make one yourself.

تصویرTheBee Candy Recipe called for

• 15-16 lb. of sugar*
  • 3 cups water
  • 1 tbsp. plain white vinegar (optional)
  • 1 Pollen patty (optional)
*I have found that 16 lbs of sugar is too much for my area in MA. I am cutting this recipe in half for 2012. For more information please read Sugar Candy Board Assessment.
First, I weighed out 16 pounds (yes 16 POUNDS) of sugar and put it into in a very large canning pot. (I told you my girls were hungry!)تصویر Next, I added the vinegar to the water and poured the water in a little at a time, stopping to make sure it was all mixed into the sugar. تصویر
To mix it properly took some muscle but I still think this is easier and faster than cooking sugar candy on the stove.
تصویر
Next, I lined the wire mesh with paper that came with some beeswax foundation I had ordered for rolling candles. (For 2012 I will not be using this paper read why here.)

تصویر
Now it was time to pile on the wet sugar. All the while, I was wondering when and if it would eventually turn into a hard candy block.
تصویر
Before more sugar could be added, I needed to block out a section in the front of the board, below the entrance hole, to prevent it from filling up with sugar. This way the bees will have a way to get in and out of the board. I stacked up two of my son’s toy blocks for this purpose and they worked great.
When I reached the halfway point, I placed a pollen patty inside the center of the candy. The idea is that it will take several weeks for the bees to eat enough sugar to reach the pollen patty. The sugar below the pollen will hopefully last them until the month of February when they will be running low on their own pollen stores and will gladly welcome this one. The cold weather should act as a natural refrigerator keeping the pollen fresh for them. تصویر After the patty was securely in place, I covered it with the rest of the sugar and leveled it off using a wooden ruler/paint stick. Viola! Now I had a candy board waiting to dry.
تصویر It took almost 24 hours for the candy to dry completely. This was a bit of a pain in my small kitchen, during peak holiday baking time, when kitchen real estate is at a premium, but the bees are worth it! I removed the blocks carefully and to my amazement the candy was dry and hard as a brick.
تصویر
Once the board is made, (which for someone handy is very simple but for me would take forever) you can reuse it year after year. The candy was fairly easy to make and I can see myself doing this again. Although 16 lbs of sugar seems like a lot, any sugar that is not used up can be made into sugar syrup in the spring, so waste not. You can read about how to do that here.
Now it’s off to the hive because my girls want candy! To find out how to install the candyboard please see Installing The Candy Board For Winter Feeding. To find out how the candyboard worked overall read Sugar Candyboard Assessment.
تصویر

تصویر

یا امام رضا
yasmangola_love
کاربر ویژه سایت زنبورعسل
کاربر ویژه سایت زنبورعسل
تماس:

اینم چند تا عکس دیگه از یه سایت دیگه

تصویر

تصویر

تصویر

البته این سایت یه خورده کیک گرده بهش اضافه کرده

تصویر

یا امام رضا
نمایه کاربر
shakibajan
کاربر نیمه فعال سایت
کاربر نیمه فعال سایت
پست: 11
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۱, ۱۰:۲۲ ب.ظ
تشکر شده: 1 دفعه
تماس:

پست توسط shakibajan »

سلام. من امروز که هوا گرم بود رفتم از زنبورام سر بزنم دیدم جلوی یکی از کندوها حدود20 تا زنبور مرده. دقت که کردم دیدم ملکه هم توی اونا هستش.بعد در کندو رو باز کردم حتی یک زنبورم توش نبود .قابها هم پر گرده و عسل بود . در صورتی که حدود یک ماه پیش برای زمستون گزرونی که ازشون سر زدم کندو هشت قاب بود وعسل هم داشتن. خیلی ناراحت شدم چون یکی از کندوهای خوبم رو از دست دادم . به نظر شما علتش چیه؟زنبوراش کجا رفتن؟
نمایه کاربر
ehsanklop
مدير تالار گفتگوي سايت زنبورعسل ايران
مدير  تالار گفتگوي سايت زنبورعسل ايران
پست: 1211
تاریخ عضویت: دوشنبه ۹ آبان ۱۳۹۰, ۹:۵۷ ب.ظ
محل اقامت: دزفول
تشکر کرده: 640 دفعه
تشکر شده: 1323 دفعه
تماس:

پست توسط ehsanklop »

shakibajan نوشته شده:سلام. من امروز که هوا گرم بود رفتم از زنبورام سر بزنم دیدم جلوی یکی از کندوها حدود20 تا زنبور مرده. دقت که کردم دیدم ملکه هم توی اونا هستش.بعد در کندو رو باز کردم حتی یک زنبورم توش نبود .قابها هم پر گرده و عسل بود . در صورتی که حدود یک ماه پیش برای زمستون گزرونی که ازشون سر زدم کندو هشت قاب بود وعسل هم داشتن. خیلی ناراحت شدم چون یکی از کندوهای خوبم رو از دست دادم . به نظر شما علتش چیه؟زنبوراش کجا رفتن؟

سلام
ادم رو یاد نوزما میندازه . بهتره کندو و قاب ها و بقیه چیزها رو از زنبورای دیگه دور نگه دارین و قبل از استفاده مجدد ضد عفونی کنین . در ضمن ناراحت نباشین . این چیزا همیشه پیش میاد .
نمایه کاربر
ilam
کاربر ویژه سایت زنبورعسل
کاربر ویژه سایت زنبورعسل
پست: 509
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۲, ۳:۲۴ ب.ظ
محل اقامت: ایلام.شهرستان شیروان چرداول.سرابله
تشکر کرده: 70 دفعه
تشکر شده: 218 دفعه
تماس:

Re: زمستان گذراني(كاهش جمعيت)

پست توسط ilam »

این زنبورا و این زنبوردارا ایول دارن
محمد امین کوشا
نمایه کاربر
surena
کاربر فعال سایت زنبورعسل
کاربر فعال سایت زنبورعسل
پست: 56
تاریخ عضویت: دوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۳, ۹:۲۲ ب.ظ
محل اقامت: قزوین
تشکر کرده: 18 دفعه
تشکر شده: 5 دفعه
تماس:

پست توسط surena »

با سلام خدمت دوستان محترم
دوستان من به دلیل سرمای هوا امروز یه پارچه کاموایی رو کندوهام کشیدم..به نظرتون مشکلی پیش نمیاد، خفه نمیشن،تهویه خوب انجام میشه؟؟ پارچه انداختن باعث مرگ زنبورها میشه..میشه نندازیم؟؟ و سوال بعدی اینه که وقتی من فعلا شربت میدم پارچه مانع رفت و آمد زنبورها نمیشه..چون شربت خوریهام بشقابیه؟؟
نمایه کاربر
mellifera
مدیر سایت زنبورعسل ایران
مدیر سایت زنبورعسل ایران
پست: 4166
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۸۹, ۱۲:۰۰ ق.ظ
محل اقامت: آذربایجان شرقی-مرند
تشکر کرده: 4565 دفعه
تشکر شده: 2800 دفعه
تماس:

پست توسط mellifera »

surena نوشته شده:با سلام خدمت دوستان محترم
دوستان من به دلیل سرمای هوا امروز یه پارچه کاموایی رو کندوهام کشیدم..به نظرتون مشکلی پیش نمیاد، خفه نمیشن،تهویه خوب انجام میشه؟؟ پارچه انداختن باعث مرگ زنبورها میشه..میشه نندازیم؟؟ و سوال بعدی اینه که وقتی من فعلا شربت میدم پارچه مانع رفت و آمد زنبورها نمیشه..چون شربت خوریهام بشقابیه؟؟

با سلام این ادرس رو مطالعه نمایید:

https://www.google.com/search?q=%D9%BE% ... gws_rd=ssl
موضوع جدید ارسال پست

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 2 مهمان