لیپوماتیک چیست ؟

هر چی که دوست داشتی.مطالب جالب و خواندنی و...........

مدیر انجمن: mellifera

نمایه کاربر
sheyda69
کاربر نیمه فعال سایت
کاربر نیمه فعال سایت
پست: 7
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۵, ۱:۴۵ ق.ظ
تماس:

لیپوماتیک چیست ؟

پست توسط sheyda69 »

لیپوماتیک بهبود نوین چاقی موضعی

چاقی معضل جهان ی امروز است . کم تحرکی در کنار مصرف غذاهای چرب علت بیشتر شدن وزن چاقی شده است . در موارد چاقی اضافه وزن قابل توجه ، بهتر است در وهله ی اول شخص به دنبال رعایت رژیم های غذایی کم کالری و برنامـه ورزشی مرتب باشد تا وزن کم نماید . ولی در موارد ی که وزن شخص طبیعی است یا اضافه وزن مختصری وجود دارد می توان از روشهای مختلف لاغری موضعی جهت برداشتن تجمعات موضعی رفع بد شکلی تنه یا اعضا استفاده نمود.

روشها دستگاه های مختلف ی جهت تخریب بافت چربی طی چند دهه اخیر ساخته و به تکامل رسیده اند. بکارگیری امواج ماوراء صوت امواج رادیو فرکانس کرایولیپولیز (مصرف از سرما در تخریب چربی) از جمله این تکنولوژی ها است . روشهای دیگری همچون لیپوساکشن لیزر لیپولیز لیپوماتیک به منظور بدست آوردن نتایج سريع تر بدون بازگشت تکامل یافته اند . در نهایت در موارد آویزان بودن پوست چربی شکم انجام جراحی ابدومینوپلاستی نتایج بهتری در پی دارد.

دست یابی به روشی که کمترین آسیب بافتی مخاطرات را داشته باشد بی بازگشت باشد بیمار زود تر اصلاح یابد ،جزء اهداف پزشکان محققان این شاخه از پزشکی است. در این راستا دستگاه لیپوماتیک تولید و تهیه و تولید شده است .

در سیـستم لیپوماتیک از قوت فشاری هوا برای ایجاد ارتعاشات مختلف در کانولای برداشت چربی استفاده می شود ( کانولا در واقع لوله ای به قطر حدود 3-6mm است که جهت ورود به داخـل لایه چربی تخلیه چربی مصرف می شود). این نحوه اولین بار توسط یک جراح آلمانی معرفی شده است و مورد تایید سازمان غذا داروی آمریکا ( FDA) قرار گرفته است .

لیپوماتیک روشی نوین آسان، ایمن تاثیر گذار در مقایسه بابقیه روشهای لیپو ساکشن کلاسیک لیزر لیپولیز است که امکان برداشت اندازه بالای چربی از مناطق مختلف بدن را با کمترین آسیب بافتی می دهد .

چربی تخلیه شده با اینروش همزمان توسط همان کانولا خارج می گردد. در این دستگاه سیـستم امنیتی در نظر گرفته شده است که در صورت رابطه با بافت غیر چربی حرکت کانولا متوقف می شود .

لاغری با لیپوماتیک میتواند چربی اضافی را از مناطق مختلف بدن همچون شکم، پهلو، ران، باسن ، پشت و بازو خارج کرده و به دلیل دقت ظرافت کار با این دستگاه , روی بخش های حساس تر مثل ساق صورت گردن زانو هم کار کرد.
برترین کاندیدهای لیپوماتیک چه افرادی هستند ؟

مردان بانوان بالای 18 سال سن میتوانند این کار را انجام دهند ولی ایده آل ترین موارد , زنان مردان بدون اضافه وزن یا با کمی اضافه وزن هستند که تجمع چربی مقاوم در مناطقی از بدن دارند . وزن شخص موقع عمل لیپوماتیک می بایست پایدار باشد. افرادی که قصد كم شدن یا بیشتر شدن وزن دارند بهتر تر است بعد از كم شدن یا ارتقا نهایی وزن مراجعه نمایند. خوبتر است پوست بیمار قوام قابلیت ارتجاعی مناسب را داشته باشد چرا که بعد از انجام این کار پوست شروع به جمع شـدن می نماید . افراد مسنی که قوام پوست آنها از دست رفته است انتخاب های مناسبی نیستند (به جهت چنانچه اندازه چربی بالایی بخواهیم خارج کنیم ) ولی چنانچه قابلیت ارتجاعی پوست خوبتر باشد, محدودیت سنی وجود ندارد. درباره زنان باردار بهتر است میزان اقل 3 ماه بعد از زایمان مراجعه نمایند زمانی که پوست بعد از زایمان جمع شده باشد .

روش انجام لاغری با لیپوماتیک

این کار عمدتا با بی حسی موضعی انجام می گیرد. یرای انجام این کار نیاز به ایجاد دو یا چند سوراخ 2 الی6 میلیمتری روی پوست است و پس کانولا از این سوراخ ها وارد بافت چربی شده تجمعات اضافی چربی خارج میشوند . طی چند روز اول تورم کبودی در محل وجود دارد سبعد از بین میرود . تا هفته خوب تر است از کار های شدید پرهیز گردد. بیماران می توانند هر چه زودتر به کار باز گردند .
مراقبت های بعد از انجام لیپوماتیک چیست ؟

مراقبت های پس ازعمل جهت حفظ نتایج زیاد با اهمیت است . پوست آدم قابلیت مرمت دارد . بعد از انجام لیپوماتیک پیشنهاد به استفاده از گن تا مدت 2 الی 3 ماه می شود . طی این مدت پوست سفتی کشش خود را با شرایط بدست می آورد .

از هفته دوم بعد از لیپوماتیک بافت زیر جلدی کمی سفتی پیدا می نماید . این سفتی گذرا است پیشنهاد می کنیم روزانه زیر آب گرم به مدت 15 دقیقه ماساژ داده شود. مصرف از RF از هفته دوم بعد از لیپوماتیک خیلی خوبتر است به نرمی پوست یکنواختی آن کمک می نماید . RF هفته ای 2 جلسه در کل 10 جلسه بهتر است انجام گردد.

با انجام لیپوماتیک زیاد زیاد ی از سلولهای چربی از منطقه مورد نظر خارج شده اند اما سلول چربی همـواره قابلیت بزرگ شدن دارد . لذا پیشنهاد می کنیم بیماران کنترل وزن را داشته باشند .

روشهای خروج مستقیم چربی همچون لیپوماتیک لیپولیزر , روشهای بدون بازگشت می باشند اما می بایست توجه داشت که وزن گرفتن مفرط می تواند به برگشت محدودی از چربی در مناطق ویرایش شده با لیپولیزر یا لیپوماتیک منجر شود.

به طور کلی نگهداری های بعد از لیپوماتیک حاوی موارد زیر هستند :

1- به بیماران توصیه می شود که از مصرف غذاهای چرب پر نمک بعد از عمل اجتناب نمایند .

2- طی روز اول بعد از عمل بیمار می تواند استآسان نسبی داشته باشد ولی در کل توصیه به کار های معمول هـر روز می کنیم.

3- به بیماران توصیه می شود که از انجام ورزش های سنگین تا مدت 2 هفته پرهیز کنند .

4- پوشیدن گن بعد از عمل لیپوماتیک خیلی ضروری است پیشنهاد می شود که بیمار به مدت حداقل دو هفته از گن های فشاری ویژه لیپوماتیک مصرف نماید . پوشیدن گن از تجمع مایعات زیر پوست پیشگیری می نماید .

5- بیماران می بایست داروهای تجویز شده توسط پزشک را سر ساعت مصرف نمایند.

6- به ترشح مایعات زیر جلدی در ناحیه تحت لیپوماتیک, بدن بیمار دایم با کسری مایعات روبروست. لذا پیشنهاد به مصرف خیلی مایعات به خصوص طی چند روز اول می شود.
خصوصیات ی
لیپوماتیک نسبت بهبقیه نحوه های موجود

تورم و التهاب بافتی کمتر
با کیفیت ترین نتیجه از نظر تجمیع سفت شدن پوست
کمترین میزان درد
دوره بازبینی ی کوتاه تر
سهولت انجام کار جهت جراح لذا امکان انجام کار دقیق تر و ظریف تر در کمتر

چه مناطقی از بدن را می توان لیپوماتیک کرد؟


هیچ گونه محدودیت ناحیه ای جهت انجام لیپوماتیک در بدن وجود ندارد و تمام مناطق زیر کاندید انجام لیپوماتیک می توانند باشند:

بزرگی سینه در آقایان
غبغب در افراد چاق
شکم و پهلو
ران و باسن
ساق کنار زانو
بازو
پشت
ناحیه ژنیتال در خانمها

لیپوماتیک سینه در آقایان


بزرگی سینه در آقایان می تواند ناشی از تجمع بافت پستانی باشد که به آن ژینکوماستی می گویند یا به چاقی تجمع بافت چربی ایجاد شود.

علت عوامل بسياري برای ژینکوماستی واقعی بیان است .

در زمان بلوغ نوجوانی و نیز افراد مسن , ژینکوماستی فیزپولوژیک وجود دارد . به مفهوم ژینکوماستی قرینه در این افراد اکثرا موضوعی طبیعی است. گاهي داروها از جمله سایمتیدین ، اسپیرونولاکتون گاهي داروها ضد فشار خون می توانند باعث ژینکوماستی شوند .50 درصد ورزشکارانی که از هورمون های آندروژن مصرف می کنند نیز دچار ژینکوماستی می شوند .

اما بسياري از موارد بزرگی سینه آقایان به خصوص افراد چاق , ژینکوماستی واقعی نیست و تجمع چربی در سینه ها است . این مساله اکثرا باعث ظهور احساس ناخوشایند در آقایان می شود.

از روش
لیپوماتیک جهت تخلیه این چربی ها بافت پستانی می توان استفاده کرد با نتایج زیاد بهتر ی همراه است. پوشیدن گن پس ازانجام کار به تجمیع مناسب پوست کمک بهتری می نماید .

لیپوماتیک غبغب

بزرگی و افتادگی غبغب علت های مختلف ی می تواند داشته باشد . در برخي افراد چانه از میزان طبیعی کوچک تر و عقب تر است و این مورد ایجاد فرمی از غبغب حتی در مواقعی که اضافه وزن وجود ندارد , می شود. در گاهي دیگر از اشویِژگزینشه چاقی و تجمع چربی در ناحیه زیر چانه سبب می شود که چانه حالت طبیعی خود را از دست داده غبغب ایجاد شود .

در اشخاصی که فک پایین عقب باشد و یا چانه آنها از میزان معمول کوچکتر باشد با روشهای جراحی فک صورت تا حدودی می توان وضیت چانه را ویرایش نمود . چنانچه شخص چربی اضافه در ناحیه زیر چانه باشد باروش لیپوماتیک می توان اقدام به تخلیه چربی اضافه این ناحیه کرد.

گاهي دیگر از موارد غبغب شلی پوست عضله زیر پوستی پلاتیسما در این ناحیه است که در اشویِژگزینشه مسن دیده می شود. در این موارد با گاهي روشهای جراحی بخش آویزان عضله پلاتیسما قابل ویرایش است.

لیپوماتیک شکم پهلو ها


کلا بیشترین مراجعین به کلینیک های لاغری موضعی افرادی هستند که از بزرگی شکم رنج می برند.

در ارزیابی بزرگی شکم سه مولفه ارزشمند وجود دارد:

میزان چربی زیر پوستی
میزان جلو زدگی و شلی عضلات شکم پهلو
میزان چربی که در احشاء شکمی تجمع یافته است.

بدیهی است که با روشهای لاغری موضعی فقط چربی های زیر پوستی تخلیه می گردد. افرادی که چاقی احشایی دارند می بایست با ورزش رژیم غذایی آنرا کم کنند شلی عضلات شکم با ورزش های شکمی رفع می شود.دومین نکته با اهمیت در ارزیابی شکم، میزان افتادگی پوست لایه چربی است. بهتریـن کاندید های پیکر تراشی موضعی افرادی هستند که افتادگی خفیف تا مبوسیله در پوست شکم دارند.این افراد بعد از انجام
لیپوماتیک تخلیه چربی پوشیدن گن به نتیجه ای مطلوب دست می یابند پوست تدریجا جمع می شود . ولی در افرادی که لایه پوست و چربی افتادگی زیاد ی دارد به صورت کاملا افتاده است، از انجام جراحی ابدومینوپلاستی بیشتر سود می برند.درروش ابدومینوپلاستی , تحت بیهوشی عمومی میزان اضافی پوست و چربی برداشته شده پوست، در سری پایین شکم ترمیم می شود . احتمالا در اینآموزش خط اسکار در پایین شکم باقی بماند ولی به نتیجه ی شکم صاف منجر می گردد.

نکته ارزشمند سوم اینکه هر چه پوست صاف تر باشد از کلاژن بهتری برخوردار باشد جمع شـدن پوست بهتر صورت خواهد گرفت. افرادی که به دنبال بارداری یا چاقی های شدید ترکهای پوستی در شکم دارند میزان جمع شدگی پوستشان در مقایسه با افرادی که پوست بدون آسیب دارند , ضعیف تر است.

در مورد چربی پهلوها باید ذکر کرد که کلا با چربی شکمی برداشت می شوند. در افرادی که شلی عضلات این ناحیه را ندارند فرم دهی زیبا یی بصورت S شکل میتوان صورت داد . گاه ضروری می شود جهت خروج چربی های قسمت پشتی پهلوها از ناحیه پشت کمر هم دو سوراخ برای تخلیه بهتر چربی های این بخش تعبیه کرد.
لیپوماتیک ران

منطقه ران به خصوص در بانوان محل مناسبی جهت تجمع چربی ها است . برخي افراد استعداد زمینه ژنتیکی بیشتری برای تجمع چربی در منطقه ران دارند در این افراد احتمال دارد حتی وزن طبیعی باشد ولی تجمع چربی و بد شکلی در سری ران ها وجود داشته باشد.با شیوه لیپوماتیک به خوب ی می توان این تجمعات چربی را تخلیه کرد . در واقع بعد از ناحیه شکم پهلو , ناحیه ران بیشترین مراجعات را به منظور لیپوماتیک تشکیل می دهد.

ناحیه ران را به لحاظ تجمع چربی می توان به چند سری تقسیم کرد :


سری داخـل ران
قسمت خارج ران
بخش خلف ران
سری جلوی ران
سری داخل خارج زانو.

بخش خارج ران بخش بالایی پشت ران با کیفیت ترین مناطقی از ران هستند که می توان با لیپوماتیک تخلیه چربی کرد.سری درون ران را بطور نسبی می توان از چربی تخلیه کرد ولی در موارد شلی پوست این پارت , خوب تر است تخلیه کامل انجام نشود.

بخش جلوی ران حتی الامکان خوبتر است دستکاری نشود چون تا حدودی مستعد ناصافی بعد از تخلیه چربی است.

تجمعات چربی دور زانو نیز مناطق خیلی زیاد خوب ی جهت کار لیپوماتیک است.

لیپوماتیک بازو


بازوی چاق یکی دیگر از نواحی پر دردسر برای گاهي زنان است که تمایل دارند از های آستین کوتاه مصرف کنند. تجمع چربی در این ناحیه همراه با سلولیت , باعث ظاهری ناخوشایند در بازوها می شود.

با کمک لیپوماتیک می توان بخوب ی چربی این نواحی را تخلیه کرد.اکثرا ٌ از سری زیر بغل تا آرنج بیشتر در منطقه پشت بازو , از چربی تخلیه می گردد.افرادی که پوست پشت بازوی آنها زیاد آویزان است, به خصوص خانمهای مسن , احتمالا کاندید مناسبی جهت کار نباشند ولی در افراد جوان کلا پوست قابلیت بالایی جهت جمع کردن بعد از لیپوماتیک دارد.

لیپوماتیک پشت


ناحیه پشت کلا در افراد چاق یا دچار اضافه وزن , تجمع چربی پیدا می نماید . سری خط سوتین که بین ناحیه کمر از پایین کتف از بالا قرار می گیرد شایعترین جاییست که تحت لیپوماتیک قرار می گیرد بعضا در ادامه ی برداشت شکم پهلو برداشت می شود.

لیپوماتک ژنیتالیا


در برخي بانوان چاق , تجمع چربی در سری جلوی ژنیتالیا نامطلوب است. تخلیه چربی این ناحیه بصورت مجزا یا در همراهی با لیپوماتیک شکم قابل انجام است


نمایه کاربر
satna
عضو جدید سایت زنبورعسل
عضو جدید سایت زنبورعسل
پست: 1
تاریخ عضویت: شنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۵, ۳:۰۸ ق.ظ
تماس:

Re: لیپوماتیک چیست ؟

پست توسط satna »

ممنون از شما.یکی از دوستان من انجام داد و چاقی مجددا برگشت در حال حاضر ورزش می کنه تصویر




http://shaparakpay.com
نمایه کاربر
mehran93
عضو جدید سایت زنبورعسل
عضو جدید سایت زنبورعسل
پست: 1
تاریخ عضویت: چهارشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۶, ۱۲:۳۷ ب.ظ
تماس:

Re: لیپوماتیک چیست ؟

پست توسط mehran93 »

لیپوماتیک چیست؟

لیپوماتیک یکی از جدیدترین دستگاه های تخليه چربي است که در روند کاهش چربی استفاده می شود و توسط FDA تایید شده است.
لیپوماتیک از نظر اکثرخانمها به عنوان یک روش کاهش وزن در نظر گرفته شده در حالی که این باور کاملا اشتباه است. لیپوماتيك ممکن است یک روش قوی برای بهبود شکل بدن باشد ولی بعد از انجام لیپوماتیک شما کاهش وزن کمی دارید و بیشتر کاهش سایز دارید.



اين روش تحت بیهوشی و بي حسي موضعی انجام می شود، و مي تواند مقدار زیادی از سلول های چربی را از طریق کانول های ارتعاشی خود تخليه کند.

در لیپوماتیک، کانول هایی که باعث شکستن سلولهای چربی مي شوند متفاوت از سایر کانولهایی هستند كه در تمام روشهای لیپوساکشن استفاده میشوند.

در این روش، کانول ها دارای لرزش، نوسان و چرخش ثابت با موتور مخصوص پنوماتیک خود هستند. کانول های لیپوماتیک با حرکات ارتعاشی خود به آسانی باعث شکستن سلول های چربی می شوند و سپس چربی را بصورت زنده به آرامی از بدن تخلیه می کنند. بنابراین جراح می تواند عمل را بدون استفاده از نیروی فیزیکی اضافی انجام دهد که در روش های قبلی لیپوساکشن اتفاق می افتاد. این ویژگی باعث می شود تا عمل دقیق ترو با ظرافت بیشتر انجام شود و جراح به مناطقی که نیاز به تخلیه چربی دارند تمرکز یشتری داشته باشد



مزایای لیپوماتیک:

لیپوماتیک بسیاری از عوارض جانبی لیپوساکشن را به دلیل مزایای آن برطرف می کند

برای مثال: انرژی استفاده شده در لیپوساکشن ، نه تنها چربی را از بین می برد، بلکه می تواند به اعصاب، عضلات و رگ های خونی بدن نیز آسیب برساند ولی اصل امولسیون به کار رفته در لیپوماتیک اجازه می دهد تا بدون آسیب رساندن به دیگر بافت ها مانند عضلات، رگ های خونی و اعصاب، بافت چربی تخلیه شود. علاوه بر این، اگر کانول با بافتهای غیر چربی برخورد کند، سیستم امنیتی فعال اجازه توقف سریع را میدهد. از آنجا که سیستم ایمنی در لیپوماتیک اتفاق می افتد، کبودی کمتر، ادم کمتر و بهبودی سریع تر و کوتاه ترانجام گیرد

درمان سلولیت

لیپوماتیک باعث درمان سلولیت و سفت شدن پوست نیز می باشد. ارتعاشاتی که با ورود کانولای مخصوص لیپوماتیزه به زیر پوست انجام میشود ، با فرکانسی که ایجاد می کند باعث اختلال در فیبرهای بافت همبند می شود که ضخامت و کیفیت پوست را افزایش می دهد و پوست مرتبط با سلولیت را به حداقل می رساند



سایر مزایا:

١)عمل بدون نیاز به برش جراحی

٢)امکان تزریق دوباره چربی به نواحی مختلف بدن (سینه، باسن، صورت و...)

٣)نتایج طبیعی

٤)بدون نوسان یا ضربه

٤)دوره بهبودی کوتاه تر

٥)انجام عمل تحت بی حسی موضعی

٦)ساده و ایمن

٧)مدت زمان عمل کوتاه

منبع: www.pezeshkaneshiraz.com
موضوع جدید ارسال پست

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 5 مهمان